KORONATILANTEESSA TOIMIMINEN

ILOMANTSIN HELLUNTAISEURAKUNNAN TURVALLISUUSSUUNNITELMA KORONAPANDEMIAN AIKANA

Turvallisuussuunnitelma perustuu THL:n, OKM:n ja AVI:n ohjeistuksiin.

Poikkeustilanteen huomioon ottaen, seurakunta noudattaa viranomaisten ohjeistuksia,
jotta tilaisuuksia voidaan järjestää mahdollisimman turvallisesti ja koronatartuntoja ehkäisevästi.

OHJEISTUSTEN MUKAAN TOIMIMME TILAISUUKSISSAMME SEURAAVASTI:

• Seurakunnan salissa otetaan huomioon turvavälit 1-2 metriä.
  • Tilaisuuksiin ei saa tulla oireisena, jos sinulla on mm. yskä, kurkkukipu, kuume, hengenahdistus, lihaskipuja, vatsaoireita tai päänsärkyä.
  • RISKIRYHMÄÄN KUULUVIEN tulee noudattaa turvaetäisyyksiä ja hygieniasuosituksia.
  • TILAISUUTEEN TULLESSA käytä salin ovenpielessä olevaa käsidesiä! Käytä käsidesiä myös lähtiessäsi tilaisuudesta. Suosittelemme myös käsien pesua tilaisuuteen tullessa ja lähtiessä.
  • WC:ssä käydessä muista erityinen huolellisuus käsienpesussa ja käsidesin käytössä. Käytä käsien kuivaamiseen ainoastaan kertakäyttöistä paperia!
  • EHTOOLLINEN: Salin etuosaan laitetaan pöytä, johon on katettu kertakäyttöpikareihin erikseen leipä ja ehtoollisviini. Leipä ja viini haetaan yksitellen niin, että rivi kerrallaan jokainen hakee oman leivän ja viinin. Huonokuntoisille leipä ja viini voidaan tarjoilla erillisellä tarjottimella. Näin vältämme toistemme kontaktin tapahtumista. Ehtoollinen nautitaan yhtä aikaa. Käytetyt pikarit laitetaan lähtiessä salin oven suussa olevaan roskakoriin.

Ohjeistuksia noudattamalla voimme turvallisesti pitää tilaisuuksia.